Käsityönä valmistettu

Opastuskierroksella Tonttukylässä. Päärakennuksessa on esillä eri vuosikymmenten käsityönä tehtyjä nuken vaatteita ja kenkiä, mutta mitä se "käsityönä" valmistettu tarkoittaa ? valmistetaanhan niitä nykyääkin. Ennenvanhaan käsillä tekeminen oli prosentuaalisesti isompi kuin nykyään, tänäpäivänä kone tekee saman osuuden kuin kädet ennenvanhaan. Joten kun puhutaan "käsityönä" tehty niin vaate leikattiin, ommeltiin, silitettiin käsin 😊 On ilo silmälle katsoa huolella valmistettuja nuken vaatteita jotka edelleenkin ovat olemassa. Nuken vaatteet valmistettiin luonnonmateriaaleista, koristeltiin pitseillä ja brodyyreillä. Tule tutustumaan Tonttukylään, auki ryhmille, minimi ryhmäkoko 4 henkilöä.

Nuken vaatteita, nuken kenkiä, antiikkia, pesusetti arabian, läkkiämpäri, museo, erikoismuseo, museo Tonttukylä, tonttumuseo, nukkemuseo
Vanhoja nuken vaatteita, kenkiä ja antiikkia.